Spoločnosti, ktorých konkurenčná výhoda pramení práve z odlišností procesov či už vo výrobe, alebo riadení, sa na softvérovom trhu nestretávajú s takou ponukou softvérových riešení, ktorá by im pomohla využiť potenciál takejto konkurenčnej výhody, práve naopak.
Veľmi často dochádza k situácii, kedy si firma v dobrej viere zadováži nákladné riešenie s funkciami, ktoré neskôr vôbec nevyužíva a podpora jej špecifických oblastí alebo neexistuje, alebo je k dispozícii vo forme tzv. customizácie. Vo všeobecnosti štandardizované riešenia ponúkajú podporu štandardných procesov.
Prispôsobenie takéhoto riešenia, vo väčšine prípadov, je samozrejme možné. Sú tam však presne definované limity, ktoré pre firmy s neštandardným procesom bývajú príliš obmedzujúce. Obvykle customizácie znamená kompromis aj na strane zákazníka. Využívanie takéhoto riešenie potom vedie k tlaku na štandardizáciu procesu a následne straty danej konkurenčnej výhody. Rozvoj systému býva ďalším úskalím štandardizovaných riešení. Zapracovávajú sa tie zmeny, ktoré požaduje drvivá väčšina používateľov takéhoto riešenia. Špecifické požiadavky jedného zákazníka nie sú pre dodávateľa zaujímavé.
V našej praxi sa stretávame s rôznorodými požiadavkami zo strany zákazníkov. Na jednej strane zákazníci kladú dôraz na spôsob práce v systéme, ktorý ma celý ich proces zjednodušiť, prehľadnosť grafického rozhrania, komfort práce, bezpečnosť, a často na podporu a rozvoj riešenia. Firmy plánujúce dynamický rast vyžadujú okrem vyhovujúcej softvérovej podpory aj promptné riešenie nových požiadaviek v systéme.
Vývoj softvéru na zákazku pokryjeme v rozsahu celého životného cyklu.
So zákazníkom komunikujeme v každej fáze životného cyklu projektu. Výhodou tohto riešenia je, že presne zodpovedá špecifickým požiadavkám zákazníka a softvér sa prispôsobuje procesom a nie naopak. Zákazník je vždy informovaný o stave realizácie a termínoch dodania. Následne podľa vyvíjajúcich sa potrieb zákazníka je možný ďalší rozvoj softvéru (nadstavby alebo zmeny v systéme). Aj samotnú podporu riešenia prispôsobujeme individuálnym potrebám a požiadavkám zákazníka.
Napriek vyššej vstupnej investícii sa riešenia na mieru vyznačujú rýchlejšou návratnosťou vynaložených prostriedkov a vyšším komfortom či už vzájomnej spolupráce, alebo samotnej práce používateľov. Zákazník už nemusí hľadať riešenia, ako obísť funkcie, alebo časti štandardizovaného riešenia, riešenie sa priamo prispôsobuje jeho potrebám.
Multilingual WordPress with WPML